Na drie lange jaren ben ik recentelijk eindelijk weer op de motor gestapt. Heerlijk, en direct weer helemaal de motorkriebels te pakken!
Nu zal je denken; "waarom die afwezigheid?". Simpel, eigen motorblok van mijn Suzuki GSX 400F einde, vriendlief met zijn GSX 600F (met mijn kappen aangezien hij die van hemzelf aan het opknappen was) in de sloot beland. Eindresultaat: twee stukken schroot die in de weg stonden in de schuur. Maar ja, het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan, en mijn Mr. TT is sinds een paar weken de trotse eigenaar van een Aprillia RSVmille. En met veel liefde en aandacht en continue klusinspanningen is de, inmiddels mijn, 600F weer mobiel. Zij het met nog wat aandachtspuntjes qua esthetiek...
De 600F is een heerlijke fiets om de ervaring weer op te doen, want ook al heb ik sinds 2003 mijn motorrijbewijs, toch is een pauze van zo'n drie jaar wel groot. Maar het oog dwaalt wel over M.P. voor een nieuw(er) exemplaar...
Tijdens een recentelijk bezoek aan de pitstopdagen van een bekende motorzaak achter Zwolle viel het mij op dat het aantal vrouwelijke rijders zeer was toegenomen sinds mijn laatste actieve deelname aan het motorrijden. Supergaaf natuurlijk! Want wat is er nu stoerder dan een vrouw op de motor? En in mijn zoektocht naar zielsverwanten miste ik motorblogs door vrouwen geschreven. Huh? Hoe kan dat nou? Of ik kan niet zoeken natuurlijk, dat is ook nog een optie.
Desalniettemin vond ik het leuk om mijn ervaringen met het motorrijden met jullie te delen, om te laten zien dat het vrouwelijke aantal motorrijders zeker toeneemt, en dat er van een "mannenwereld" niet echt meer sprake is. En dat het ook niet standaard zo is dat vrouwelijke motorrijders alles behalve vrouwelijk zijn!
Ik zal jullie dan ook meenemen in mijn ervaringen met het motorrijden, het zoeken naar passende motorkleding (argh!) en het afstand nemen van de girly motorrijdster (met blauwe helm met vlinders. Ja... Echt...). En bovenal, de zoektocht naar een nieuwe fiets!
Mrs. TT
Geen opmerkingen:
Een reactie posten